Jak lépe zvládnout svůj mobilní telefon se ve čtvrtek 6. září díky projektu Jak na mobil naučili návštěvníci seniorského centra Point 50+ v pražských Záběhlicích. Profesionální školicí tým jim zdarma na praktických příkladech vysvětlil jak telefonovat, posílat SMS, ukládat kontakty do seznamu či nastavit budík nebo upozornění.
Odpoledne věnované mobilům
Čtvrteční seminář Jak na mobil proběhl v rámci informativní besedy centra Point 50+, kde se senioři věnovali jak správnému ovládání mobilních telefonů, tak i tréningu paměti, speciálním druhům cvičení a dalším aktivitám. „Senioři v dnešní uspěchané době čelí řadě nástrah, se kterými se dříve nesetkávali. Ve spolupráci s odborníky jsme proto pro ně připravili odpoledne, které jim pomůže lépe se orientovat v jejich každodenním životě,“ vysvětluje Jarmila Nevařilová z pořádajícího sdružení Point 50+.
Teď už znají funkce i tarify
Přítomní se seznámili se základními funkcemi mobilního telefonu, dozvěděli se, jaké typy tarifů mají v nabídce jednotliví mobilní operátoři, zjistili, co je roaming nebo na co si při nákupu nového mobilu dávat pozor. Z prezentace lektora získali odpovědi na nejčastěji kladené otázky z oblasti používání mobilního telefonu. Následovaly individuální konzultace s asistenty, kteří pomáhali s řešením jejich konkrétních problémů.
Nevyhovující telefony
Podle červencového průzkumu mezi více než dvěma sty návštěvníky školení Jak na mobil používají čeští senioři nevyhovující telefony. Nejvíce jim vadí malý, špatně čitelný displej, malá tlačítka a krátká výdrž baterie. Každý pátý senior navíc tvrdí, že jeho stávající telefon je příliš tichý a složitý. Přitom právě tohle jsou parametry, které na telefonu považují za nejdůležitější. Senioři chtějí hlavně volat (90 %) a posílat SMS (69 %). Veškeré další funkce je spíše obtěžují.
Pouze každý druhý senior si svůj telefon koupí sám. Zbytek je dostane darem od svých nejbližších. Právě zde je nejčastější důvod toho, proč senioři svůj telefon považují za nevyhovující. Příslušníci starší generace přitom telefon nejčastěji používají na povídání se svou rodinou (8 z 10) a s přáteli (6 z 10). V nouzových situacích mobil využívá takřka třetina respondentů – tento podíl výrazně roste s věkem. Každý šestý senior svůj telefon používá také pro pracovní účely.